Tävlingen i helgen

Nu kommer lite referat från helgens tävling i Ulricehamn. Vi fick gå upp kl 4 på morgonen för att hinna i tid till första start som var kl 8.00 och gissa vem som startade som nr 1? JAG så klart:P

Jag hade med mig Både My och Winston och det var bara 9 hästar emellan så det blev väldigt stressigt.

Första klassen var en LD+5 och jag fick smaka på gruset två gånger ;) My stannade tvärt på en vit grind och jag satt lite för långt framme så jag dök.

Winston stannar ju aldrig på hinder, men han ser ju spöken ibland och det gjprde han denna gången så jag flög.

OK tänkte jag ingen ide o mesa utan bara kämpa hårdare.

I andra klassen var det en LC A stil och jag skärpte till mig ordentligt och hade Winston där han skulle va, han spranf förbi 5an, mitt fel jag var inte med där... annars gick det fin fint. Fick hela 10 på min sits och 52 poäng vilket hade räkt till en tredje plats om jag inte fått 4 fel....men jag var suuuuper nöjd ändå.

My tryckte jag på ordentligt i LC men hon stannade tyvärr ut sig på 5an, menhoppade iaf hindret innan vi gick ut så denna gången VANN hon inte vilket jag var jätte nöjd med.

Jag lär mig mer för varje tävling och Winston får mer o mer rutin, nu är vi anmälda till Tidaholm LOK/REG och vi ska starta vår första LB...ha ha undrar jag hur det ska gå ;)


Film på WINSTON som CAROLINA har filmat


Kommentarer
Postat av: Victoria

Va med i veckams blogg ! :D http://vickiedlander.blogg.se/2012/april/veckans-blogg-33-thumbup.html#comment

2012-04-09 @ 17:20:38
URL: http://vickiedlander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0