Tillbaka på banan

Ni som vet lite och har följt min blogg från början vilket är typ ett år nu vet att jag hade som mål att satsa på ungponny SM med winston. 
Vi var ute oh tävlade en hel del i vintras och i våras, men i Juni hände det något. Han stannade och jag vågade inte lita på honom och han litade inte på mig. Det blev en ond Cirkel och vi bestämde att inte hoppa alls på ett bra tag. Vi la ner ungponny SM, det viktigaste är att det känns bra för honom.
Om jag hade haft en ponny som redan gått högre klasser så hade jag också vart med och fajtats där uppe, men nu har jag Winston, en 5 åring som är så superfin och det är han jag vill ha och kan vänta på att vi mognar tilsammans.
 
Istället har vi ridit dressyr och ridit i skogen hela sommaren. Vi har bara haft KUL ihop.
 
För några veckor sen så började vi så smått hoppa lite på träning och igår var vi anmälda till en Pay and Jump.
 
För första gången på typ 5 månader eller nåt så hoppade vi en bana igen, ok bara 50 cm men vi har bestämt att inte stressa fram nåt denna gången utan bara ha roligt och sen öka på.
 
Han var supertaggad igår och hoppade två superfina rundor, han bjöd som attan och det kändes verkligen bra, mycket bättre än det gjort nån gång.
 
Winston är bara 5 år!!! Han har minst 15 år på sig att bli superhopp ponnyn. Jag är ju bara 11 år så vi hinner!!
 
Film från igår inte bästa kvaliten men ändå;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0