Min hästhistoria del 2

Ja då var det dags för nästa del i historien om varför jag håller på med hästar....

Pricken som var den B ponnyn som min syrra då hade på foder, var gammal hela 24 år vilket innebar att han fick bli pensionär hos några i Ulricehamn.

Då kom mamma i kontakt med Åsa som är en tjej som har ett företag som säljer, rider till, rider in och föder upp hästar och ponnysar och hon villa ha hjälp av nån som kunde rida och tävla ponnys åt henne. I början var jag mest med och häll på med hundarna och katterna för jag vart ju bara 4 år då.

Men sen började jag tycka att det tråkigt och fick följa med Åsa och de andra ut i skogen, jag fick sitta framför Åsa på hästen eller bakom Felicia eller så tog Åsa mig som handhäst.

Det fanns en D ponny som hette Nora som jag gillade väldigt mycket, henne kunda jag rida på aldeles själv och fast jag inta nådde nedanför sadeln så kunde jag galoppera över fältet på henne, hon var så snäll:)

Åsa har ju alltid haft massor av ponnysar och hästar som stannar ett tag ibland två-tre månader ibland ett år eller mer.

När så Cola kom kunde jag börja rida lite mer på allvar för hon var så lagom i storleken till mig, hon var en liten B ponny som Åsa köpte på Tjörn och jag var med och provred, med henne tävlade jag min första lokala tävling.........



Fortsättning följer..................................

                                                          Jag och Syrran rider ut på Brian









Kommentarer
Postat av: Tova

sv: okej jag följer dig med :)

2012-03-29 @ 19:56:04
URL: http://tovaoman.blogg.se/
Postat av: CASSANDRA - SÄLJER LINNEN MED FINA TEXTER PÅ!

sv; tack!:) gör du?

2012-03-29 @ 20:06:34
URL: http://bruudar.blogg.se/
Postat av: issaQ

tack! din blogg är oxå fin :)

2012-03-29 @ 20:22:51
URL: http://misisippi.devote.se/
Postat av: Amanda Carlsson -drömmen om att skaffa egen häst

Sv: Jo du förstår, min bästavän är som en bror för mig, han är verkligen som min riktiga bror bara att vi har olika föräldrar(kommer inte på ordet för det) och igår så började vi bråka, ett bråk som aldrig någonsin förut. Vi bestämde oss för att inte prata på några dagar så ska vi höra av oss när det känns rätt..

2012-03-29 @ 22:26:45
URL: http://jossanebest.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej, vill du tjäna pengar på din blogg ? Gå isåfall in på min blogg www.jjessicalindberg.blogg.se för att se hur du gör:)

jag var lite skeptisk mot det dära i början, men nu efter 4/5 dagar så har jag tjänat ca 1200 kronor,och jag har knappt nå läsare. Helt otroligt ju :)

2012-03-30 @ 08:09:02
URL: http://jjessicalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0