Clinicen igår

Igår var det då Clinic men Sylve söderstrand på Hysaby kliniken. Det var rätt mycket folk faktiskt och kallt!!! Mamma fick biljetter  till sig och oss från SORF eftersom hon sitter i styrelsen där.

jag hade tagit på mig lite för lite kläder kännde jag. men på det hela var det en riktigt bra clinic.

Sylve pratade första mycket om det här men att hästan ska gå i form på rätt sätt, många tror att om hästen bara böjer på nacken då jobbar den rätt, men så enkelt är det inte. För att man ska få hästen o jobba med hela kroppen får man inte trycka ihop den.

En annan sak som han sa var att det är viktit att man inta bara rider på samma underlag hela tiden utan varierar sig, för de allra flesta hältor är ridrelaterade.  han pratade ochså mycke om unghästar viket jag tykte var bra, han sa att man måsta tänka på att alltid få hästan att tänka framåt och aldrig bakåt. För då kan det bli fel i utbildningen från början. Man måsta alltid korrigera unghästen med framåt i alla lägen och våga rida på.
Man får inte lära hästen fel för då kommer den alltid göra fel sen.

Inge superbra bilder för de är tagna med mammas telefon






Kommentarer
Postat av: Wilma

Sv: Okej vad roligt!:)



(förlåt för sen svar, ang division 3 dressyr ! )

2012-02-22 @ 15:11:05
URL: http://wilmadahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0